Konkurrensen mellan företagen inom strategispels-genren börjar bli lika komplicerad och tuff som striderna i själva spelen. Framgångarna med Command & Conquer och senare Red Alert visade spelutvecklarna att det fanns möjligheter att tjäna stora pengar på strategispel och konsekvensen har blivit att det görs mängder av försök att tjäna pengar på spelarnas nyvunna intresse för genren. De flesta kommer att misslyckas men ett fåtal lyckliga kommer att bli framgångsrika. Det ser ut som om Blizzard, företaget bakom Starcraft, tillhör den senare kategorin. 

Starcraft ser bra ut. Verkligen bra. Äntligen har man gjort ett spel som låter dig välja mellan tre stycken helt unika raser. Inte raser som har olika leksaker men fortfarande bygger hus på samma sätt eller raser som har enheter som ser lite olika ut men har samma syfte. Det här spelet har tre helt olika raser, lika annorlunda inbördes som riktiga utomjordingar skulle vara jämfört med oss. 

Men det är bara en del av det som gör att Starcraft troligen toppar försäljninglistorna till Jul. Det som ytterligare förhöjer värdet är en utmärkt storyline, komplett med en detaljerad och komplicerad historia, ett gediget interface och bra grafik. Spelupplevelsen i sig ser också mycket lovande ut.

Vi har inside-information på vad som verkar vara ett säkert köp den här Julen. Vi kan spelet och vet allt om enheterna, raserna och byggnaderna. Vi vet till och med hur Starcraftkonflikten började. Och vi berättar allt för  dig i den här exklusiva förhandstitten från GameSpot. 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 


 
 
 
 

 

 

 
 
 

 
 
 

Copyright ©1997 SpotMedia Communications. All Swedish content copyright © Scandinavia Online AB