Den bästa anledningen är att du kan spreja färg på väggarna. Men det finns flera andra anledningar som gör Valve Softwares skjutspel i första person, Half-Life, till en allvarlig konkurrent med de andra spelen. 24-bitars färg, utmärkt animation genom Valves skelettanimations-system, en smakfull blandning av strategi och blod, bra AI hos monstren, Quake-engine baserat och en gedigen storyline. Half-Life ser ut som om det har allt, och lite till. Det här är ingen vanlig Quakekopia. 

Men tillbaks till sprejmålandet. Du kan spreja din klanlogo på väggar, fordon, coca-cola automater och i fiendens gömställe. Och på motståndarnas lik, "bara för att reta dem lite extra", säger Gabe Newell, en av Valve Softwares grundare. Det här är hånfullheter på hög nivå och multiplayer-spelande kanske aldrig blir detsamma. 

Det kommer att ta ett litet tag innan du kan förbättra dina graffiti-kunskaper. Half-Life planerades att släppas nästa månad men som så ofta i spelvärlden så blev det försenat. När vi besökte Valves kontor i Kirkland, Washington (utanför Seattle), i förra veckan så höll utvecklarna fortfarande på att redesigna monstren, göra vågeffekter till vattnet och få spelets tåg att gå smidigare, både bildligt och bokstavligt. Det som följer är sistaminuten-information om monster, nivåer, bakgrunden och intervjuer med utveklarna, en smygtitt på arbetet med spelet och helt nya illustrationer i den här exklusiva förhandstitten från GameSpot. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

Nästa sida -> 
Nästa sida -> 
 

Copyright ©1997 SpotMedia Communications. All Swedish content copyright © Scandinavia Online AB