Diablo är tillbaka och han är ruskigt förbannad.
Läs allt om hans nästa skräckvälde

Diablos gotiska undergångsstämning förbannade på ett mästerligt vis spelare till en värld som var rik på mörka myter. De sålde gladeligen sina själar vilket märktes på försäljningssiffror som visade över en miljon sålda kopior. Både Computer Gaming World och Gamespot utnämnde det till Årets Spel 1996.
Diablo II

Utvecklare:
Blizzard North

Distributör:
Blizzard

Lanseringsdatum:
Slutet av 1998



Men ändå fanns det dem som tyckte att spelet saknade något. En del påstod att det var ett nedbantat rollspel. Andra avfärdade det som ett rent actionspel, ett nytt Rogue eller Gauntlet. Även om det gav nytt liv åt rollspelsmarknaden så var det många som tyckte att det inte var ett riktigt rollspel. Andra hade invändningar mot Blizzards brist på förutseende vad gällde fusk på Battle.net.

Till glädje för alla multiplayers så har Blizzard lovat att fixa fuskproblemet i Diablo II. Till dem som klagar på Diablos bristande rollspelsaspekter säger Blizzards David Brevik såhär:" Vi gjorde inget rollspel, vi gjorde Diablo."

I uppföljaren så hoppas Blizzards team att behålla det roliga med hack-and-slash samtidigt som de utökar och förbättrar spelet. De vill inte blidka rollspelsfansen genom att lägga till mer av den varan, men de vill inte heller att Diablo II ska vara som en upprepning av ettan.

Efter att vi pratat med Blizzards team så står det klart att de har beslutat sig för att skapa en djupare upplevelse med nya karaktärer, monster, spells och platser samtidigt som de gör en sann uppföljare med en spännande vinkel.

Nästa: Spelets story >>>

Copyright ©1997 SpotMedia Communications. All Swedish content copyright © Scandinavia Online AB